W związku ze zmianą przepisów prawa w zakresie usług telekomunikacyjnych świadczonych przez naszą spółkę poniżej prezentujemy szczegółowe zmiany, które wynikają bezpośrednio z ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020 r., poz. 875, 1086, ze zmianami).
Na podstawie Ustawy art. 146 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych dodaje się art. 70a w brzmieniu:
„Art. 70a. Do zmiany warunków umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych będącej następstwem art. 14 pkt 1–4 stosuje się odpowiednio art. 60a ust. 3a ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2019 r. poz. 2460 oraz z 2020 r. poz. 374, 695 i 875).”,
przepis art. 60 ust. 3a. :
„Art. 60a. ust. 3a. W przypadku, gdy proponowana zmiana warunków umowy określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, powoduje obniżenie cen usług telekomunikacyjnych, dodanie nowej usługi lub wynika z decyzji Prezesa UKE dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych podaje do publicznej wiadomości treść proponowanych zmian, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie”.
W związku z powyższym, informacja o zmianie niektórych zapisów w Umowach o świadczenie Usług Telekomunikacyjnych oraz obowiązujących Regulaminów świadczenia Usług Telekomunikacyjnych zostaje umieszczona na stronie internetowej.
Z dniem 21 grudnia 2020 r. wchodzą w życie następujące zmiany:
- Zawarcie umowy z Aiton Caldwell, jej rozwiązanie, odstąpienie oraz wypowiedzenie może nastąpić w formie dokumentowej drogą elektroniczną poprzez złożenie oświadczenia woli z adresu poczty elektronicznej zarejestrowanego przez Aiton Caldwell.
- W przypadku wysłania oświadczenia, Aiton Caldwell zawiadomi Abonenta w terminie 1 dnia roboczego o przyjęciu oświadczenia Abonenta za pomocą wiadomości sms lub wykonując połączenie telefonicznie a następnie w terminie 14 dni potwierdzi Abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie oświadczenia wraz z informacją o nazwie usługi, datę otrzymania wypowiedzenia oraz datę rozwiązania Umowy.
- Abonent korzystający z usług telefonii zachowa prawo do przeniesienia dotychczasowego numeru po rozwiązaniu umowy. Abonent zachowa prawo do przeniesienia dotychczasowego numeru przez okres 1 miesiąca od daty rozwiązania umowy. Abonent może zrzec się tego prawa.
- Dla Umów Abonamentowych, w przypadku zawarcia umowy na czas oznaczony, po jego upływie, Umowa uważana jest za zawartą na czas nieoznaczony.
- Dla Umów Abonamentowych, Aiton Caldwell na co najmniej 30 dni przed upływem okresu na jaki została zawarta Umowa, informuje Abonenta na adres poczty elektronicznej zarejestrowany przez Aiton Caldwell o:
- zasadach automatycznego przedłużenia Umowy,
- sposobach rozwiązania Umowy,
- najkorzystniejszych ofertach. W przypadku automatycznego przedłużenia Umowy Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
W przypadku braku akceptacji, do dnia wejścia w życie proponowanych zmian (tj. do 21 grudnia 2020 r.) Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W przypadku wypowiedzenia umowy Aiton Caldwell uprawniony jest do naliczenia opłat wynikających z zawarcia umowy terminowej (w związku z przyznanymi ulgami) ze względu na fakt, że zmiana wynika z przepisów prawa.