Aiton Caldwell SA posiada największą bazę klientów VoIP. Informację tę opublikował Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w raporcie o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2011 roku.
Coroczny raport UKE, podsumowujący rynek telekomunikacyjny w Polsce wskazuje, iż Aiton Caldwell SA jest w posiadaniu największej liczby klientów. Spółka zajmuje pozycję lidera z 35,1 proc. udziałem w rynku, będąc największym w Polsce operatorem VoIP świadczącym usługi poprzez sieć innego operatora. W kontekście udziału w przychodach rynku, Aiton Caldwell uplasował się na drugim miejscu zdobywając 11,1 proc. wpływów.
Rys.1. Udział w rynku według liczby użytkowników oraz wielkości przychodów wśród operatorów VoIP świadczących usługi w sieci innych operatorów. [Źródło: UKE]
Z usług VoIP świadczonych z wykorzystaniem sieci dostępowych innych operatorów w 2011 roku korzystało ok. 0,37 mln użytkowników, generując przychody na poziomie ok. 80 mln zł.
Wielkość ruchu wygenerowana przez użytkowników usług VoIP świadczonych w sieciach innych operatorów wyniosła ponad 400 mln minut, odnotowując wzrost o 55,9 proc. w porównaniu do 2010 r. Ponad 82,5 proc. stanowiły krajowe połączenia stacjonarne. Rozmowy na numery komórkowe, obejmujące 11,9 proc. wolumenu, odpowiadały za 46,2 proc. przychodów uzyskiwanych z połączeń.
„Według danych z raportu użytkownicy VoIP spędzają coraz więcej czasu prowadząc rozmowy telefoniczne przez internet. Jest to dla nas bardzo dobra wiadomość wskazująca, iż klienci doceniają zaletę niskich cen połączeń oraz funkcjonalność usług dodanych. Cieszy nas fakt, że na polskim rynku wyraźnie zaznacza się trend zmiany tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych na rzecz nowoczesnej i tańszej telefonii internetowej.” – mówi Michał Krużycki, Wiceprezes Aiton Caldwell SA.
Wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu r/r.
Pełen raport dostępny jest na stronie www.uke.gov.pl.