Aiton Caldwell SA, lider hostowanych usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla polskiego sektora MSP, opublikował wyniki finansowe za III kw. 2012 roku. Dane z raportu wskazują na niemal 29 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Trzeci kwartał był także okresem, w którym Spółka zawarła strategiczne umowy o współpracy z partnerami zagranicznymi. Zarząd poinformował jednocześnie o modyfikacji prognoz finansowych na 2012 rok.
KONSEKWENTNY WZROST SPRZEDAŻY
W III kwartale 2012 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 3,176 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku osiągnęły poziom 2,466 mln zł. Odnotowano 28,8 proc. wzrost wartości przychodów w porównaniu r/r.
„Kilkudziesięcioprocentowy wzrost wartości przychodów jest efektem, zapoczątkowanego już w I kw. br., konsekwentnego zwiększania wolumenu sprzedaży usług dla marki FreecoNet, wzrostu przychodów z rozliczeń międzyoperatorskich oraz wpływów osiągniętych z nowych linii biznesowych Vanberg Systems i Smarto.” – informuje Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.
Spółka wypracowała narastająco w trzech kwartałach 2012 roku 770 tys. zł zysku brutto i 654 tys. zł zysku netto. Obie wartości wzrosły kolejno o 80 i 76 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
„Znaczący wzrost zysku dla trzech kwartałów tego roku wynika z rosnącego zainteresowania przedsiębiorców hostowanymi usługami telekomunikacyjnymi. Firmy w okresie spowolnienia gospodarczego szukają oszczędności oraz zwiększenia efektowności w każdym aspekcie działalności biznesowej, a nasze usługi doskonale wpisują się w ten trend.” – wyjaśnia Jan Wyrwiński.
tys. zł |
III kw. 2012 |
III kw. 2011 | I-III kw. 2012 | I-III kw. 2012 |
Przychody ze sprzedaży | 3 176 | 2 466 | 9 168 | 7 021 |
Wynik z działalności operacyjnej | 21 | -22 | 665 | 402 |
EBITDA | 307 | 412 | 1 761 | 1 562 |
Zysk brutto | 57 | -4 | 770 | 427 |
Zysk netto | 56 | -4 | 654 | 371 |
PROGNOZY FINANSOWE
Zarząd Aiton Caldwell S.A. wprowadził korektę do prognoz finansowych na rok 2012 podanych w Dokumencie Informacyjnym.
tys. zł | Obecna prognoza | Prognoza z 18.11.2011 |
Przychody ze sprzedaży | 12 000 | 16 000 |
Amortyzacja | 1 300 | 1 900 |
EBITDA | 1 900 | 2 400 |
Wynik z działalności operacyjnej | 600 | 500 |
Wynik netto | 600 | 400 |
Korekta prognoz finansowych spowodowana jest przyjęciem koncepcji zrównoważonego rozwoju nowych linii biznesowych Smarto i Vanberg Systems, przy jednoczesnym wzroście linii biznesowej FreecoNet.
„Ograniczyliśmy, w stosunku do pierwotnych zamierzeń, skalę wydatków marketingowych dotyczących nowych marek. Równocześnie zintensyfikowaliśmy działania na rynkach zagranicznych. Konsekwencją tych kroków jest niższa wartość przychodów Spółki przy jednoczesnym wzroście prognozowanego zysku.” – wyjaśnia Jan Wyrwiński.
EKSPANSJA ZAGRANICZNA
W lipcu br. Zarząd Aiton Caldwell S.A. podpisał dwie strategiczne umowy partnerskie wprowadzające technologię gdańskiej firmy na rynek rumuński i amerykański.
Aiton Caldwell S.A. zawarł w lipcu br. porozumienie z Media SAT, teleinformatyczną spółką z Rumunii. W ramach podpisanej umowy, partnerzy stworzyli markę Alonia Business – rozwiązanie telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP na rynku rumuńskim. Media SAT stał się firmą zarządzającą i koordynującą projekt. Aiton Caldwell zobowiązał się zapewnić utrzymanie i rozwój platformy telekomunikacyjnej. Produkt zadebiutował na wrześniowych, międzynarodowych targach „Internet & Mobile World 2012” w Bukareszcie, gdzie spotkał się z dobrym przyjęciem rynku.
Również w lipcu bieżącego roku Zarząd Aiton Caldwell S.A. zawarł kolejną strategiczną umowę partnerską z Aiton Caldwell, Inc., niezależną teleinformatyczną spółką ze Stanów Zjednoczonych. W ramach współpracy amerykańska firma świadczy ofertę telefonii VoIP wraz z zaawansowanymi usługami w modelu SaaS dla klientów biznesowych. Produkt otrzymał nazwę SYNNEX CLOUDSolv SOHO VoIP, gdyż jego dystrybucją zajmuje się Synnex Corporation – wiodący dystrybutor rozwiązań IT w Ameryce Północnej i Azji. Sprzedaż obejmuje swym zasięgiem teren Stanów Zjednoczonych.
ROZWÓJ WŁASNYCH LINII BIZNESOWYCH
W ramach największej marki FreecoNet nastąpił zdecydowany zwrot rozwojowy w kierunku mobilności. We wrześniu zadebiutowała pierwsza aplikacja służąca do zarządzania kontem przez smartfona. Z kolei w ofercie dla firm, stawiających na mobilny tryb pracy, FreecoNet przygotował promocyjny „Zestaw kieszonkowy” z routerem i telefonem VoIP, pozwalający na zorganizowanie mobilnego biura. Niezależnie od rozwoju funkcjonalności usług, rozpoczęto proces tworzenia mikrostron dedykowanych konkretnym funkcjonalnościom FreecoNet, mający na celu przybliżenie możliwości i korzyści wynikających z ich wykorzystania. Pierwsza odsłona akcji zaprezentowała zainteresowanym usługę Wirtualny Fax.
W ramach marki Vanberg Systems kontynuowano cykl szkoleń dla Partnerów biznesowych – inicjatywy odbywającej się w ramach Programu Partnerskiego. Z kolei w ramach marki Smarto, będącym najmłodszym produktem Aiton Caldwell S.A. uruchomiono ofertę Starter umożliwiająca bezpłatne korzystanie z pełnej funkcjonalności usług przez okres 6 miesięcy, a do stałej oferty marki dołączono usługę CRM Vision opracowanej przez spółkę YourVision. Równocześnie przygotowano nowe elastyczne rozwiązanie dla firm, która zezwala na wybór opcji płatności w formule prepaid lub planie abonamentowym. Dodatkowo każdy przedsiębiorca otrzymał możliwość wyboru jedynie interesujących go rozwiązań, dostępnych w ramach Smarto.