Oficjalna strona platformy VoIP FCN uzyskała certyfikat “Serwis bez Barier”. Jest on świadectwem dostosowania witryny do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami: niewidomych i słabowidzących, a także osób starszych lub posiadających problemy ze wzrokiem.
Warunkiem otrzymania certyfikatu “Serwis bez Barier” jest uzyskanie pozytywnego wyniku audytu dostępności cyfrowej, zgodnie z wymaganiami międzynarodowej normy WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines).
Celem otrzymania certyfikatu, witryna FCN przeszła wiele zmian: optymalizację kontrastu tekstu, wprowadzono pełną obsługę strony bez użycia myszki, zwiększono widoczność kluczowych klikalnych elementów (takich jak przyciski czy linki), przygotowano alternatywne (tekstowe) wersje infografik, a nawet metody przeglądania zawartości sliderów.
Certyfikat “Serwis bez Barier” oznacza też, że strona jest zgodna z Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.